Toolkit Climate Action Academy Fashion klaar voor gebruik

De Toolkit getiteld Climate Action Academy (CAA) Fashion is klaar voor gebruik in fashion/mode en textielopleidingen in MBO-scholen in Nederland en in vergelijkbare opleidingen in Duitsland. De Engelstalige toolkit bevat een bondig verslag van het circulaire en duurzame modeproject op de deelgenomen MBO-scholen in Duitsland en Nederland. Het geeft informatie over best practices in Duitsland en Nederland, interviews met deelnemers aan de CAA en informatie over Fashion/mode en over het waarom van duurzame fashion.

Verder staan er tips en trics voor docenten in om zelf met het onderwerp aan de slag te kunnen gaan.

De Toolkit is het resultaat van samenwerking tussen de organisaties 2811 (Duitsland) en Stichting Technotrend (Nederland) in het kader van het project Climate Action Academy Fashion, waarin de organisaties van 2022 tot 2024 hebben samengewerkt.

De Engelstalige toolkit heeft een tweeledig doel:

1. Hij geeft een uitgebreid overzicht van de context en de resultaten van de Climate Action Academy Fashion op de MBO-scholen in Nederland en Duitsland die hebben deelgenomen.
  2. Hij geeft enkele didactische en methodologische informatie en bronnen die in het project zijn gebruikt zodat andere MBO-scholen (in Nederland) soortgelijke initiatieven binnen hun educatieve omgeving kunnen herhalen, waaronder inspirerende best practices uit Nederland en Duitsland.

Download de Toolkit hier

De toolkit is een hulpmiddel voor docenten. Als je belangstelling hebt voor lesmaterialen in het Nederlands, kun je contact opnemen met het team via mbo@stichtingtechnotrend.nl

Dit project werd ondersteund door Climate-KIC en werd gefinancierd door het Erasmus+-programma van de Europese Unie. We vragen nieuwe financiering aan voor een vervolg.

Belangstelling?

Heb je interesse om betrokken te blijven bij vervolgactiviteiten omtrent MBO-Fashionprojecten? Dat horen wij graag! Mail je belangstelling met je naam, school en eventueel contactgegevens naar mbo@stichtingtechnotrend.nl

logo Erasmus+

logo Climate-KIC