TEDDY internationaal gestart

26 mei 2021 - Op 25 en 26 mei vond (online) de eerste internationale bijeenkomst van TEDDY plaats! TEDDY, voluit ‘Teacher's Experiential Development of Digital skills through the Young innovator's programme’, is een tweejarig programma in het kader van de COVID-19-crisis, met de klimaatcrisis op de achtergrond. Via TEDDY pakken we digitale vaardigheden aan in het secundair onderwijs in Europa en Latijns-Amerika. TEDDY wordt ondersteund door Erasmus+.

Centrale vraag

De centrale vraag was: Hoe kunnen we klimaatactie ondersteunen en versterken door middel van digitale vaardigheden op school? Vertegenwoordigers van AESS - Agenzia per l'Energia e lo Sviluppo Sostenibile (Italië), Solutions for the Planet (VK), 2811 (Duitsland) en Stichting Technotrend (Nederland) wisselden twee hele dagen van gedachten over de vragen en de eerste onderzoeksresultaten. Ze maakten gebruik van de eerste onderzoeksresultaten over digitale vaardigheden van docenten uit de #BigIdeas2021 en #YoungInnovators in de deelnemende landen. Tijdens de tweedaagse legden ze de basis een voor Digital Skills Toolkit, een Digital Skills Training en een platform om tools en ideeën te verbinden en uit te wisselen.

Open webinar

Nog deze zomer zal het eerste open webinar worden georganiseerd voor alle docenten in Europa. In dit webinar zullen de eerste bevindingen van het schooljaar 2020-2021 worden gedeeld. De deelnemers zullen ook kunnen kennismaken met het eerste ontwerp van de toolkit voor digitale vaardigheden door klimaateducatie.

Op de hoogte blijven?

Volg de agenda op deze site of meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Teddy-deelnemers screenshot