November 2019: Plastic Soep Helden ruimen wijken op

Drie Utrechtse scholen zijn bezig hun leerlingen Plastic Soep Helden te maken. Er zijn lessen, maar buitenstaanders kunnen de Plastic Soep Helden ook op straat tegenkomen: als onderdeel van het programma gaan de leerlingen in de wijk rond de school plastic opruimen. In november zijn in Overvecht, Hoograven en Tuindorp leerlingen op straat te vinden, samen met hun docenten, om de wijk een stukje schoner te maken. Tijdens de schoonmaakdag op 27 november in Tuindorp hielpen Hoogheemraad Constantijn Jansen op de Haar (Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden) en de Utrechtse wethouder Kees Diepenveen (Openbare Ruimte) de kinderen mee.

Stichting Technotrend en Duurzame Week werken samen om de Plastic Soep Helden op te leiden. Duurzame Week interviewde gastdocent Annemarie Voorsluys van Stichting Technotrend.

kauw met plastic zak