22 juni workshop Plastic Soep Helden in Duurzame Week

In de Duurzame Tuin op het festivalplein op de Neude maken kinderen van 8 tot 12 jaar tijdens een inloopworkshop op 22 juni oplossingen voor de plastic soep van plastic afval.

Plastic afval komt steeds meer voor in het water en creëert plastic eilanden in oceanen. De “Plastic Whale” in de Catherijnesingel is hiervan gemaakt. Het plastic afval heeft effect op het dierenwelzijn, watervervuiling (ons drinkwater!) en bodemdegradatie. Plastic afval kan groot zijn, maar ook onzichtbaar. In kleding zit vaak synthetische stoffen verwerkt die voor het oog onzichtbaar zijn. Ook deze komen via het wassen van kleding in het water terecht en verslechteren de waterkwaliteit.
De plastic soep wordt tijdens de Plastic Soep Helden onder de aandacht gebracht van basisschoolleerlingen van 8-12 jaar via een workshopprogramma en de Duurzame Week.

De workshop wordt georganiseerd door Stichting Technotrend (STT) in samenwerking met de Duurzame Week en Utrecht Natuurlijk. Gemeente Utrecht en Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden zijn financieren de Plastic Soep Helden 2019.

De workshop is onderdeel van het programma Plastic Soep Helden 2019 van Stichting Technotrend.

plastic whale Utrecht