Plastic Soep Helden 2019

Plastic afval komt steeds meer voor in het water en creëert plastic eilanden in oceanen. De “Plastic Whale” in de Utrechtse Catherijnesingel is hiervan gemaakt. Het plastic afval heeft effect op het dierenwelzijn, watervervuiling (ons drinkwater!) en bodemdegradatie. Plastic afval kan groot zijn, maar ook onzichtbaar. In kleding zitten vaak synthetische stoffen verwerkt die voor het oog onzichtbaar zijn. Ook deze komen via het wassen van kleding in het water terecht en verslechteren de waterkwaliteit.
De plastic soep wordt tijdens de workshops Plastic Soep Helden onder de aandacht gebracht van basisschoolleerlingen van 8-12 jaar via een workshopprogramma en een open workshop voor kinderen op 22 juni in de Duurzame Week.

Plastic Whale, Utrecht

De workshops worden georganiseerd door Stichting Technotrend (STT) in samenwerking met de Duurzame Week en Utrecht Natuurlijk. Gemeente Utrecht en Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden financieren de Plastic Soep Helden 2019.

Belangstelling?

Heeft u als school interesse in een workshop of wilt u meer weten over het programma?

Neem dan contact op met Annemarie Voorsluys (annemarie.voorsluys@stichtingtechnotrend.nl) of

Patrick van der Hofstad (patrick.vanderhofstad@stichtingtechnotrend.nl

of via het formulier hieronder.

Meer weten over de Plastic Soep Helden 2019 ? Neem contact op!