Hackaton mbo/hbo op InnovatieExpo 2021

Tijdens de InnovatieExpo 2021 op 8 april organiseert Stichting Technotrend een

kop Expo hackaton

voor mbo- en hbo-studenten met affiniteit met duurzaamheid en innovatie. Tijdens de hackathon werken de studententeams aan maatschappelijke uitdagingen op het gebied van energie, circulaire economie, water, voedsel, bouwen en mobiliteit. Echte opdrachtgevers leveren duurzaamheidsgerelateerde challenges aan binnen de thema's:

• Energie: Energie is key en de energievoorziening wordt klimaatneutraal, terwijl de vraag naar energie in Nederland alleen  maar toeneemt. Hoe kunnen we dit proces versnellen? Hoe wekken we energie op, hoe slaan we het op en hoe verplaatsen we het in de toekomst?
  • Verstedelijking en mobiliteit: Meer mensen, meer huizen, grotere mobiliteit, drukkere steden en meer uitdagingen rond  waterbeheer. Welke oplossing heb jij om steden vitaal te houden of bij te dragen aan de bouwopgaven? En hoe zorgen we ervoor dat regio’s en steden klimaatrobuust blijven?
  • Circulaire economie: Nog lang niet alles is circulair. We moeten tempo maken, want Nederland wil vanaf 2050 volledig draaien op herbruikbare grondstoffen.

De hackaton omvat brainstorm- en co-creatiesessies met experts om de teams op weg te helpen.

Interesse?

Volg de hackaton: de kick off om 10.15u, de update om 14.00u en de slotpresentatie aan een jury van de innovatieve oplossingen die de teams hebben ontwikkeld om 15.30u. Tijdens de slotsessie van de InnovatieExpo om 16.00u maakt de jury de prijswinnaars bekend.

Ben je expert op een of meer van de thema's? Volg de teams op 8 april via de livestream (pas op de dag beschikbaar) tijdens de hele hackaton en beantwoord hun vragen.

windturbines