Fonds 21 nieuwe funder Young Innovators

Vanaf september 2021 geeft Fonds 21 een substantiële financiële bijdrage aan het Young Innovators programma. Hiermee zijn we natuurlijk heel blij!

De bijdrage maakt het mogelijk om het programma nog beter uit te voeren, met name op het vlak van drie belangrijke thema's in het programma:

1. duurzame mode en textiel,
  2. de energie- en warmtetransitie in woonwijken en
  3. klimaatadaptatie in woon- en werkgebieden.

Met verschillende samenwerkingspartners, die fungeren als opdrachtgevers voor de leerlingen, zijn meer dan 10 verschillende challenges rond deze thema's ontwikkeld, waar de leerlingen oplossingen voor kunnen bedenken. Dat doen ze in teams van circa vijf leerlingen in Young Climathons, eendaagse hackathon evenementen. Ze gebruiken daarbij de systeeminnovatie-technieken die ze in het programma hebben geleerd.

Fonds 21 maakt ondernemende, culturele en bijzondere sociaal-maatschappelijke initiatieven mogelijk. Het fonds steunt spraakmakende grote en kleine projecten op het gebied van Kunst & Cultuur en Jongeren & Maatschappij. Zo biedt Fonds 21 aanvragers de kans om hun ambities te verwezenlijken, waaronder ook Stichting Technotrend.

Lees meer op de website van Fonds 21.

logo Fonds 21