Circular Skills in opleidingen MBO-mode ROCvA

Stichting Technotrend heeft samen met de Nederlandse academie voor duurzaam onderwijs (NADO) een lespakket ontwikkeld voor studenten van MBO-niveaus 2, 3 en 4 van de mode-opleidingen van ROC van Amsterdam (ROCvA) in Amsterdam en Hilversum. De lesmethode bestaat uit circa 8 lesweken van twee (les-)uren per week. In het voorjaar van 2022 wordt het project uitgevoerd bij alle mode-opleidingen in Amsterdam.

In het najaar van 2021 is met succes een pilot van het project uitgevoerd met 168 studenten in zes klassen op de mode-opleiding van ROCvA in Hilversum.

Circular Skills

Dit Circular Skills project leert studenten kritisch te kijken naar alle aspecten van de productieketen van kleding en textiel. Daarnaast wordt er gekeken naar welke vaardigheden (circulaire skills) van belang zijn voor de mode-industrie en op welke manieren er duurzaam gehandeld kan worden. Aan de hand van de 5 goods van 'Fashion for Good' wordt de problematiek binnen de mode-industrie aan de kaak gesteld, maar worden ook de oplossingen en duurzame alternatieven belicht.

duurzaam kleidingstuk met label