6-12 maart: Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel

De Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel heeft als doel om, samen met een collectief van bedrijven in de voedingsindustrie, een wezenlijke bijdrage te leveren aan de uitdagende klimaatdoelstellingen. De huidige vlees- en zuivelconsumptie heeft immers een directe relatie met de overmatige CO2-uitstoot, en is – in tegenstelling tot duurzame oplossingen zoals zonnepanelen en elektrische auto’s – zonder grote investering en zonder concessies vandaag nog aan te pakken.

Stichting Nationale Week Zonder Vlees opereert vanuit de overtuiging dat elke dag vlees en zuivel eten niet meer van deze tijd is. Daarom willen we een flexitarisch eetpatroon promoten waarin vlees, vis en zuivel afgewisseld worden met plantaardige ingrediënten.

Met de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel roepen we deelnemers op om een week het vlees te laten staan en zuivel te vervangen. Zo willen we een flexitarisch eetpatroon promoten, waarbij vlees én zuivel afgewisseld worden met vegetarische en plantaardige alternatieven. Vaker een dagje geen vlees, vis en zuivel eten is een kleine moeite maar heeft een enorm positieve impact op mens, dier en milieu. Door geen vlees en zuivel te consumeren tijdens de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel verlaag je de milieudruk van je voeding. Je bespaart bijvoorbeeld op watergebruik en de uitstoot van broeikasgassen die bijdragen aan klimaatverandering.

Ga naar de website van de Nationale Week zonder Vlees en Zuivel

header Week zonder vlees en zuivel