24 september: cursus Milieu, hergebruik en duurzaamheid voor VMBO-docenten

Op 24 september 2024 organiseert de Stichting Platforms VMBO de cursus Milieu, hergebruik en duurzaamheid. De cursus wordt gegeven door IkCirculeer in samenwerking met Stichting Technotrend.

Op locatie onderzoeken we inspirerende initiatieven en werkvormen die bijdragen aan een school zonder afval. We streven er naar dat je na de cursusdag zelf inspirerende lessen kunt vormgeven op basis van de uitgangspunten van de circulaire economie, de Sustainable Development Goals en aansluitend bij de eindtermen D&P.

Tijd en plaats: De cursus duurt van 10.00 - 16.00 uur en wordt gehouden op locatie bij het Upcyclecentrum Almere.

Kosten: € 150,- inclusief een duurzame lunch.

drie handen met plaatjes over recycling

Programma hoogtepunten:

• Introductie Circulaire Economie: Leer de basis en breng het tot leven in je school.
  • Lessen zonder Afval: Concrete voorbeelden om direct toe te passen.
  • Rondleiding Upcyclecentrum: Ontmoet circulaire ondernemers.
  • Duurzame Lunch: Geniet van een eco-vriendelijke maaltijd.
  • Lesontwikkeling: Creëer je eigen duurzame onderwijsprogramma's.

Meer info en inschrijven. Maak van jouw school een duurzame pionier!

wereldbol met recycling symbool