Schone Warmte in Utrecht

In het schooljaar 2024-2025 biedt Stichting Technotrend (STT) gratis het lespakket Wijk van de Toekomst en hoe houden we deze warm? aan aan de bovenbouwklassen van basisscholen in Utrecht. Dat doen we in samenwerking met de gemeente Utrecht.
Docenten gaan samen met hun leerlingen ontdekken wat hun wensen en behoeften zijn door middel van de methode toekomstdenken. Ze betrekken de kinderen bij de energietransitie waardoor de leerlingen leren hoe deze hun wijk verandert. De lessen zijn interactief en creatief ingericht. Hiermee kunnen docenten hun leerlingen inspireren om actief bij te dragen aan een fijne toekomst voor iedereen!

Programma

Het project bestaat uit 5 lessen van een 60 minuten voor de groepen 6 t/m 8. Deze worden volledig verzorgd door STT. Tijdens de lessen bouwen de leerlingen stap voor stap aan een nieuwe wijk waarbij ze al doende nadenken en leren over hun toekomst, de energietransitie en schone warmte.

In overleg plannen we de lessen in zodat deze passen binnen het curriculum.

Download hier de flyer met meer informatie

Belangstelling?

Hebben docenten van je school interesse of heb je vragen en/of opmerkingen? Stuur een mail naar het team Primair Onderwijs.

warmtepomp