Zwerfafvallessen op het Thamen College

Bij het Thamen College (vmbo) in Uithoorn heeft Stichting Technotrend in oktober 2019 zwerfafvallessen verzorgd voor zes tweede klassen. Leerlingen kregen vier lessen, waaronder een basis-theorieles en ze gingen op excursie naar de gemeentewerf waar afval wordt ingezameld.

Tijdens de praktijkles hebben de leerlingen gewerkt aan het ontwerp van een mobiele afvalbak. De gemeente Uithoorn heeft hen hierom gevraagd. Het is de bedoeling dat deze kan worden mee verplaatst met de veranderende hangplekken van de jongeren. De afvalbakken zijn in prototypes ontworpen. Een deskundige jury heeft uit alle ontwerpen de winnende afvalbak gekozen.

logo techniekhuisDe praktijklessen zijn in samenwerking met Techniekhuis Nieuwkoop gegeven. Deze organisatie gaat nu met de leerlingen van het winnende groepje aan de slag om de afvalbak ook daadwerkelijk te produceren. Naar verwachting is de afvalbak aan het einde van het schooljaar 2019-2020 gereed.

ontwerpen afvalbak Thamen college