Zwerfafval in BSO ZeBraAz Zeddam

Maart 2021 - Op BSO ZebraAz in Zeddam heeft onze gastdocent Simone Veenhuis drie zwerfafvalworkshops gegeven aan in totaal 45 kinderen. De kinderen knutselden en deden een proefje in de workshop Tetra trash met tetrapakken (van die vierkante pakken waarin melk en frisdrank wordt verpakt). Daar leerden de kinderen of het materiaal te recyclen is en ze maakten er iets leuks van. Een andere workshop ging over Ledbeestjes. Hierin leerden ze dat batterijen slecht zijn voor het milieu en maakten ze beestjes van ijzerdraadjes en LED-lampjes (zie de afbeelding hiernaast). In de workshop Pulp & Papier gingen de kinderen aan de slag met de recycling van papier.
Gastdocent Simone gaf aan dat de kinderen en de begeleiders enthousiast reageerden op de opdrachten. Naar aanleiding van de lessen gaat de BSO zelfs ook zelf aan de slag met het thema duurzaamheid. Dat vinden wij natuurlijk een super leuk resultaat!

Wil je ook een workshop over Zwerfafval of een ander duurzaam thema op je BSO? Stuur je aanvraag via onderstaand formulier!

Ledbeestjes