Themaweek Circulaire Economie bij ROC TOP Amsterdam

In het kader van de Week van de Circulaire Economie (van 7-12 februari 2022) besteedt ROC TOP in Amsterdam opnieuw aandacht aan het thema Circulaire Economie in het onderwijs. Circa 200 studenten in Amsterdam uit verschillende opleidingen gaan in de week van 31 januari - 4 februari 2022 drie dagen aan de slag met echte challenges van duurzame opdrachtgevers. Op de eerste dag kunnen studenten tijdens een Q&A (vragenuurtje) vragen stellen aan de ondernemer. Op de derde dag pitchen de studenten hun oplossingen voor de ondernemers.

Een greep uit die challenges: voor duurzame camping Vliegenbos gaan de studenten bedenken hoe deze camping haar bezoekers op een leuke manier kan motiveren om nog meer het afval te scheiden op de camping. Tours that matter en Reinvent Tourism hebben de studenten gevraagd om nieuwe ideeën voor duurzaam toerisme in Amsterdam. Voor het Digital Festival gaan studenten een plan maken om op dat festival herbruikbaar serviesgoed te gaan inzetten in plaats van wegwerpbestek.

We zijn benieuwd naar de ideeën van de studenten!

Organisatie

Stichting Technotrend, NADO en E-waste Arcades hebben gezamenlijk deze driedaagse themaweek opgezet, challenges geworven en geschreven, korte verdiepingsopdrachten gemaakt en een draaiboek voor docenten gemaakt. De organisaties faciliteren de kick off met de ROC-docenten die vervolgens zelf de studenten begeleiden bij het uitvoeren van de challenges.

beeld van Reinvent Tourism