Ruim 1000 leerlingen Eindhovense basisscholen tegen zwerfafval

december 2022 - Meer dan duizend leerlingen van Eindhovense basisscholen deden in 2022 mee aan het schoolprogramma ‘Met je School voor Schoon’! JMA en Stichting Technotrend hebben in samenwerking met de gemeente Eindhoven en E-waste Arcades 43 zwerfafvalworkshops gegeven aan de leerlingen van 15 scholen.

Leerlingen leerden onder andere over zwerfafval en de gevolgen daarvan voor de natuur. Ze leerden hoe ze zwerfafval kunnen voorkomen en ze hebben de omgeving rond de school opgeruimd. Onderdeel van het programma was een posterwedstrijd. De leerlingen hebben posters gemaakt om buurtgenoten bewust te maken van (zwerf)afval, door duidelijk te maken dat afval in de prullenbak hoort. Ze hopen dat mensen nu niet meer afval zo maar op straat gooien.

Lees wie de winnaars van de posterwedstrijd waren op de Instagrampost van gemeente Eindhoven.

De teamleden van JMA en Stichting Technotrend bedanken Tom Bouw, @gemeente Eindhoven en @Joris Petterson, E-waste Arcades voor de prettige samenwerking in het afgelopen jaar!

foto winnaars posterwedstrijd zwerfafval Eindhoven