oktober: IRIS Kanaleneiland in Zuidwester

oktober 2022 – Hoe werkt isolatie en ledverlichting? Wat doen zonnepanelen en warmtepompen? Onze toekomst heeft veel techniek nodig terwijl steeds minder jongeren kiezen voor technische beroepen. Stichting Technotrend geeft natuur- en technieklessen op scholen zodat leerlingen niet alleen leren over duurzaamheid, maar ook techniek weer aantrekkelijk wordt. Het Utrechtse Protofunk ontwikkelt nu samen met leerlingen en Technotrend een game waarin je Kanaleneiland kunt verduurzamen. Met de lessen en de game maken leerlingen en bewoners op een leuke manier kennis met duurzaamheid én technische beroepen. Dit wordt mogelijk gemaakt door het Europese IRIS-project, dat werkt aan een duurzaam Kanaleneiland.

De Zuidwester, wijkkrant van Kanaleneiland, Transwijk en de Marwedekanaalzone, interviewde programmaleider Eline Koelen van Stichting Technotrend. Lees het hele artikel hier.

Op de foto (van links naar rechts): Friso Booij van Protofunk, Eline Koelen  van Technotrend en Sterre Troostheide van Protofunk (foto van Seléne van der Poel).

het team van IRIS Kanaleneiland