Energy Challenges 2018 regio Utrecht

Elf scholen uit de regio Utrecht deden in het voorjaar van 2018 mee met de Energy Challenges. Vijf maanden lang hebben de Energizers van deze scholen gekeken hoe ze zoveel mogelijk energie konden besparen in en rond de school. Ze hebben zelf een campagne bedacht en uitgevoerd om dit te realiseren! Alle leerlingen hebben het supergoed gedaan, maar de winnaar was de Internationale School Utrecht (ISU). Op 12 juni 2018 werd de prijs aan het enthousiaste team van leerlingen uitgereikt

De leerlingen van de ISU bedachten de leuke teamnaam Lights Out. Tijdens hun project hebben ze les gegeven aan leerlingen op de basisschool van ISU. Deze les vergrootte het bewustzijn bij jonge kinderen over klimaatverandering. Team Lights Out deed samen met de kinderen van de basisschool een experiment waarin klei (land) in een bakje ijsblokjes (ijsschotsen) lag. De leerlingen keken samen wat er met het land gebeurde wanneer de ijsblokjes gingen smelten. De leerlingen van Lights Out geven aan dat ze veel geleerd hebben over samenwerken, energieverbruik en het organiseren van een evenement.

Stichting Technotrend organiseert Energy Challenges weer in schooljaar 2019-2020.

kinderen bij schoolverwarming