Maart 2020: zwerfafvalles op De Achtbaan in Eindhoven

Gastdocent Peter Van Laerhoven verzorgde voor Stichting Technotrend op vrijdag 6 en 13 maart 2020 zwerfafval werkstukzwerfafvallessen op basisschool De Achtbaan in Eindhoven. Ruim 120 kinderen van de groepen 4, 5 en 6 leerden in de workshop Slimme Plastic Sloep Sloep (SPSP) van alles over afval en wat er gebeurt als het gaat zwerven. In deze workshop leren kinderen bewust te kijken waarom het nodig is om afval te hergebruiken. zwerfafval hergebruiktZe gaan ook bezig om te onderzoeken hoe ze creatief met techniek kunnen zoeken naar oplossingen voor het probleem van de plastic soep in de oceanen. De leerlingen kregen de opdracht om een oplossing te bedenken om de oceanen een beetje mooier en schoner te maken. Die oplossingen mochten ze daarna met zwerfafval ook zelf in elkaar zetten! Een paar van hun oplossingen kun je hier zien.

Door de corona-ingrepen moesten helaas de lessen over zwerfafval voor de groepen 6, 7 en 8 vervallen.

zwerfafval hergebruikt