juli 2023: Young Innovators op Pierson levert veel creatieve ideeën

juli 2023 - Ons Young Changemakers programma was een groot succes. Een hoogtepunt was de inspirerende Climathon Pierson op het Ds Pierson College in Den Bosch op 23 april. model duurzame inrichting schoolplein

Onze focus lag op de vergroening van het schoolplein. Maar liefst 150 leerlingen, verdeeld over ongeveer 25 groepjes, hebben vol enthousiasme deelgenomen aan dit initiatief. Het enthousiasme bracht een waaier aan innovatieve ideeën met zich mee: van slimme zonnepanelen tot een gezellige grasheuvel om te ontspannen en beschutte pergola's voor extra comfort. De creativiteit en betrokkenheid waren ongekend!

Winnaars in Adviesteam

De kroon op het werk kwam met de twee winnende teams, die de hoofdprijs in ontvangst mochten nemen en hun ideeën verder konden uitwerken als Adviesteam van het Pierson. Het Changemakers programma bestaat uit 4 sessies van elk 2 uur. Dit vond plaats in juni en juli, waarin onze deelnemers hun vaardigheden en kennis verder hebben ontwikkeld om een duurzamere toekomst na te streven. Een geweldige kans voor deze jonge talenten om hun leiderschapskwaliteiten te ontwikkelen en met concrete projectvoorstellen te komen.

Voorstel aan directie

Wontwerp moestuine staan nu aan de vooravond van een belangrijk moment, want in augustus zal ons Adviesteam van het Pierson College met volle kracht het uiteindelijke voorstel presenteren aan de directie van het Ds. Pierson College. We geloven in de kracht van de ideeën van onze jongeren en zijn vastberaden om een groenere en duurzamere toekomst te creëren. Samen zijn we sterker! We kunnen niet wachten om te zien hoe hun inzet en passie dit project naar nieuwe hoogten zullen tillen!

Met dank aan de betrokkenheid van Mirjam Hattink (Hoofd Facilitair Management), Ruben Janssen en Erwin Kievit (docenten Biologie), hun inzet was onmisbaar om dit alles te verwezenlijken! Hun waardevolle bijdrage heeft ons Young Changemakers programma naar succes geleid.

Young Innovators wordt mede mogelijk gemaakt door

logo Fonds NME

model inrichting duurzaam schoolplein