januari-maart 2021: Duurzame Speurtocht Kanaleneiland-zuid

Ben

je tussen 8 en 12 jaar oud en woon je in Kanaleneiland-Zuid (in Utrecht)? Doe dan de Duurzame Speurtocht in je eigen wijk! Door deze speurtocht te lopen wordt jouw kennis over duurzaamheid in Nederland (nog) groter. Je mag ook een broer, zus, vader of moeder meenemen om hem te lopen. Wat je nodig hebt, is een smartphone die QR-codes kan lezen en waarmee je op internet kunt kijken.

Hoe

loop je de speurtocht? Kijk eens rond in de wijk. Op sommige lantaarnpalen zit een sticker met een vraag en een QR-code. Als je er een vindt, kun je die scannen en dan kun je de vraag beantwoorden. Er is ook een kaartje waarop staat waar de stickers zitten, zodat je alle stickers kunt vinden en alle vragen beantwoorden. In totaal zijn er 12 vragen. Bij ieder antwoord krijg je een letter. Als je alle vragen hebt beantwoord, kun je met 12 letters een logisch en echt bestaand woord maken.

Prijs

Als je jouw woord naar ons e-mailt, maak je kans op een leuke verrassingsprijs!

Stuur je e-mail met het woord dat jij hebt gevonden, en je naam en je leeftijd naar energiespeurtocht@gmail.com. Kinderen die het woord vóór woensdag 31 maart 2021 insturen, komen in aanmerking voor de prijs!

Veel succes!

De makers

Stichting Technotrend heeft in samenwerking met IRIS-Utrecht deze speurtocht ontwikkeld om kinderen (meer) bewust te maken van onderwerpen die met duurzaamheid te maken hebben. Met de speurtocht leren ze waar het over gaat en wat ze zelf kunnen doen. De speurtocht is gemaakt voor kinderen tussen 8 en 12 jaar oud, maar we denken dat het ook voor de begeleiders leerzaam en leuk kan zijn.

illustratie speurder met loep