Green Skills MBO Bouwen, Wonen, Interieur

Het Green Skills programma is er voor docenten en studenten in opleidingen voor de bouw, wonen en interieur. Ze gaan praktisch aan de slag met circulaire en duurzame vaardigheden, de zogenaamde Green Skills, die nodig zijn in het huidige werkveld.

Tijdens het programma brengen we de studenten in contact met pioniers uit hun vakgebied die al 'Green Skills’ toepassen. Door educatie en de gemeenschap met elkaar te verbinden, innoveren en actualiseren we deze opleidingen in het MBO. Hoe meer vakgebieden in het MBO de kans krijgen om met ‘Green Skills’ aan de slag te gaan, hoe meer we de samenleving circulair en duurzaam kunnen maken.

Het programma Green Skills is in schooljaar 2023-2024 ontwikkeld voor de MBO-opleidingen Interieur design, Fashion design en retail en Zorg en Welzijn.

In het schooljaar 2024-2025 hebben we funding voor het opzetten van samenwerkingen tussen MBO-scholen en ambachtscentra.

Ambachtscentrum

Een circulair ambachtscentrum is een locatie of een netwerk waarbij partijen samenwerken aan het verminderen van afvalstromen en het realiseren van hoogwaardig product- en materiaalhergebruik. Daarbij worden minimaal de functies van een milieustraat, kringloopwinkel, reparatiewerkplaats, onderwijs en het sociaal domein gecombineerd, waardoor spullen en materialen langer in gebruik blijven en onnodig storten en verbranden wordt voorkomen.

Belangstelling?

Werk of studeer je op een MBO-school en ben je geïnteresseerd om “Green Skills” te implementeren in je opleiding in samenwerking met Technotrend en Ambachtscentra? Mail het MBO-team om met ons in contact te komen, dan gaan we aan de slag!

studenten duurzaam interieur aan het werk