Eerste Duurzame Docent Diner in Haarlem een groot succes!

16 april 2024 - Ons eerste Duurzame Docent Diner in Haarlem is een feit! Een diner waarin docenten van het VO, MBO en HBO, die zich inzetten voor duurzaamheid in het onderwijs, in het zonnetje gezet worden. Onder het genot van een heerlijk diner en een korte masterclass over een deelgebied van duurzaamheidsonderwijs, krijgen docenten de kans om expertise uit te wisselen, inspiratie op te doen en met elkaar te verbinden.

Jan Paul, docent economie, besprak ook de onmiskenbare opkomst van duurzaam onderwijs. "Ik mag van mensen meer mens maken! Leerlingen zijn gepassioneerd over klimaatverandering en komen met oplossingen die we soms over het hoofd zien. Maar om deze groei te ondersteunen, moeten we ruimte bieden aan emoties, hoop koesteren en het gevoel van urgentie omarmen."

Wij zijn ontzettend blij met de positieve reacties van de docenten en kijken uit naar het volgende diner op 6 juni 2024. In het najaar volgen er nog drie.

Diners

Met de Duurzame Docent Diners wil de gemeente docenten ruimte bieden om expertise en ervaring op het gebied van duurzaamheidsonderwijs onderling uit te wisselen, om inspiratie op te doen en om docenten van verschillende onderwijsinstellingen met elkaar te verbinden. De serie diners wordt afgesloten met een uitwisseling met het Duurzaam Docentennetwerk Leiden. Zo hoopt de gemeente leren voor duurzame ontwikkeling in Haarlem een krachtige impuls te geven.

De Duurzame Docent Diners worden georganiseerd en begeleid door Stichting Technotrend, Teachers for Climate en Masterclasses Duurzaam Onderwijs. En wij kijken uit naar het volgende Duurzame Docent Diners, mede-georganiseerd door de gemeente Haarlem!

Meer informatie en aanmelden

Klik hier voor meer informatie over het programma.

Geef je les in de gemeente Haarlem en wil je ook meedoen aan onze Duurzame Docent Diners in 2024? Meld je aan door hier te klikken (opent een Googledocs-formulier).

Klik hier voor meer informatie over de Masterclasses Duurzaam Onderwijs.

Wil je als gemeente, school of docent ook een avond waarin we samen het verschil kunnen maken en de toekomst vormgeven die onze leerlingen verdienen? Neem dan hier contact met ons op

logo teachers for climate

logo masterclass duurzaam onderwijs