Duurzame Speurtocht Kanaleneiland-zuid

Hé hallo speurneus!

Welkom bij de Duurzame Energiespeurtocht in de Utrechtse wijk Kanaleneiland-zuid. Als het goed is, ben je hier terechtgekomen via een QR-code op een lantaarnpaal of zoiets. Dan heb je de eerste vraag al gezien en vraag je je af: hoe moet ik nu verder?

De speurtocht is bedoeld voor kinderen tussen 8 en 14 jaar oud. Als jij dat bent, is deze leuke en leerzame speurtocht voor jou! Natuurlijk mag je samen met vrienden of vriendinnen op zoek gaan naar de oplossing. En je mág natuurlijk je ouders, zus, broer, nicht, neef, oma of opa vragen om mee te lopen en te helpen.

In totaal zijn er 12 vragen en 1 leuke opdracht in de speurtocht. Die zijn allemaal in deze wijk. De vragen staan bij de QR-codes op de lantaarnpalen, het antwoord kun je geven als je de code scant. Dat heb je net ook gedaan, heel goed! Bij elke vraag staat een kaartje met de plekken waar de QR-codes zitten.

We hebben de hele speurtocht ook op een routebeschrijving gezet. Die kun je downloaden en printen (pdf).

Als je alle vragen hebt beantwoord, kun je met de 13 letters een echt bestaand woord maken. Stuur een e-mail met dat woord, je naam, leeftijd en school naar energiespeurtocht@gmail.com.

Veel succes!!

De makers van de Duurzame Speurtocht.logo IRIS

De Duurzame Speurtocht is gemaakt door Stichting Technotrend in Utrecht in december 2020. Als je vragen hebt, of een fout wilt melden, kun je een e-mail sturen naar energiespeurtocht@gmail.com.

De speurtocht is een onderdeel van het Europese IRIS-project in Kanaleneiland.