Digitech

Stichting Technotrend is in mei 2022 begonnen met de voorbereidingen van het nieuwe Europese project Digitech. De belangrijkste doelen van Digitech zijn:

• het verminderen van achterstand van huidige docenten in het gebruik van digitale vaardigheden in het lesgeven.
  • het verbeteren van digitale vaardigheden op het gebied van duurzaamheid en energietransitie.

Het internationale programma ‘2IMPRESZ’, dat door Energy Challenges wordt uitgevoerd, dient als testcase voor het trainen van de digitale vaardigheden.

Het project krijgt vorm in een internationale competitie tussen de deelnemende scholen vanuit verschillende landen om de CO2-uitstoot te verminderen. Het nadruk van het project ligt op kennis, houding en gedrag met betrekking tot energieverbruik.

Het project loopt van mei 2022 t/m maart 2024.

Doelgroep

Het project is gericht op leraren die lesgeven aan leerlingen van 10 tot 14 jaar (PO en VO).

Projectplanning (voorlopig)

• mei - september 2022: ontwikkelen vragenlijsten surveys (docenten) en toolkit
  • oktober - november 2022: afnemen surveys en interviews docenten doelgroepscholen
  • december 2022: verwerking opbrengsten
  • januari - mei 2023: 1e ronde pilotprojecten
  • juni 2023: aanpassing toolkit en voorbereiding 2e pilotronde
  • september - december 2023: 2e ronde pilotprojecten
  • januari - maart 2024: afronding en rapportage.

Samenwerking

Projectcoördinator is Energy Challenges (NL), dat in dit project samenwerkt met

• Stichting Technotrend (NL),
  • Europäisches Institut Für Innovation-technologie (Duitsland),
  • Buyuk Ortadogu Saglik Ve Egitim Vakfi (Turkije) en
  • CIFP Tolosaldea LHII (Spanje).

Het project wordt mogelijk gemaakt door Erasmus+

logo Erasmus+

digi-illustratie