29-6 / 6-7: Training Routekaart Duurzaam Onderwijs

Patrick van de Hofstad geeft rond eind juni 2022 exclusief voor leden van de netwerkorganisatie Gemeenten voor Duurzame Ontwikkeling (GDO), het samenwerkingsverband van gemeentelijke NME-centra, een online training over duurzaamheid in het onderwijs, de Whole School Approach (WSA) en de Routekaart Duurzaam Onderwijs. In de training wordt onder meer aandacht besteed aan hoe gemeenten met scholen in gesprek kunnen gaan over het verankeren van duurzaamheid in de kern van het onderwijs.

29 juni: integrale aanpak

De eerste sessie gaat over een integrale aanpak van duurzaam onderwijs. Het zal gaan over het begrip duurzame ontwikkeling en de relevantie voor het onderwijs, de WSA als denkwijze voor een integrale aanpak en een verkenning hoe NME-centra de scholen hierbij kunnen ondersteunen.

6 juli: visie- en strategievorming

In de tweede sessie gaat het over visie- en strategievorming met de Routekaart Duurzaam Onderwijs. Daarin komen de drie centrale elementen van de routekaart aan bod, worden de ervaringen gedeeld van een basisschool waarbij dit traject is doorlopen en bekijken we hoe NME-centra aan de hand van de routekaart scholen kunnen ondersteunen en wat ze daarvoor verder nodig hebben.

Praktisch

De training bestaat uit twee sessies van twee uur: 29 juni van 15.00-17.00 uur en 6 juli van 15.00-17.00 uur. Deelnamekosten bedragen €180 per persoon (bij deelname vanaf 10 NME-centra).

De training is alleen toegankelijk voor leden van GDO. Meer info bij Arjan Klopstra (GDO) en over GDO op de site van GDO.

routekaart op mobiel