18 juli: Duurzame knutselwerkjes op scholen Didam

Didam, 18 juli 2022 - Verschillende scholen in Didam brengen milieuproblematiek en duurzaamheid op een speelse manier onder de aandacht van kinderen. Gastdocent en kunstenares Ineke van Geemen-Reuling maakte bij BSO Zonnekinderen kunstwerkjes met papier en karton. Verslaggeefster Karin van der Velden schreef er een leuk verslag over in de lokale online krant. Lees het hele artikel in het Montferlandjournaal.

tafel met materiaal workshop papier  product van afvalpapier

Stichting Technotrend bedacht deze workshops, onderdeel van de vele programma’s die we hebben ontwikkeld om kinderen te leren wat ze zelf kunnen doen om duurzamer te leven. Alles begint met het creëren van bewustzijn in het primair onderwijs, voortgezet onderwijs en bij de buitenschoolse opvang. Kinderen leren spelenderwijs over energietransitie, zwerfafval en plastic soep. Aan de hand van de levenscyclus van een spijkerbroek worden ze bewust gemaakt van (on)eerlijke handel en de herkomst van kleding. In het voorgezet onderwijs wordt letterlijk gewerkt aan oplossingen: duurzame ontwikkeling door techniekeducatie.

Technotrend heeft de gemeente Montferland voorgesteld om via de workshops aandacht te geven aan duurzaamheid in het onderwijs. De gemeente besloot vervolgens om het project te subsidiëren. Het is de bedoeling om het programma uit te rollen naar alle basisscholen. Bij BSO Zonnekinderen werd het programma meteen met enthousiasme ontvangen.

gastdocent Ineke van Geemen in de workshop