1 december: Workshop Young Innovators op KNAG Onderwijsdag

1 december 2022 - Het Young-Innovatorsteam gaf een workshop op de docentendag van het Koninklijk Nederlands Aardrijkskundig Genootschap (KNAG Onderwijsdag). Onder het thema Tijd voor Geografie werd op deze dag ingegaan op het belang van geografie voor verleden, heden en toekomst.

Een van de vele workshops werd aangeboden over het Young-Innovators programma. Teamleden Liza en Jelle namen de docenten uit het hele land in de workshop Young-Innovators bij jou in de klas mee over handelingsperspectief. Waarom is het belangrijk dat duurzaamheidsvraagstukken worden besproken op school? En hoe doe je dit zonder je leerlingen bezorgd te maken over de toekomst? De docenten maakten kennis met oefeningen uit het YI-programma zodat ze konden ervaren hoe ons programma leerlingen het vertrouwen en handelingsperspectief biedt om vraagstukken over de toekomst vanuit een holistische aanpak aan te vliegen.

beeld KNAG-dag 2022