Didactiek van de Hoop voor VMBO

Veel jongeren ervaren klimaatstress. De ‘Didactiek van de Hoop’ probeert gevoelens van angst en uitzichtloosheid te doorbreken. Met verschillende werkvormen krijgen leerlingen het gevoel dat een betere wereld mogelijk is, en dat zij daar een rol in kunnen spelen.

In het project 'Didactiek van de Hoop' introduceren we toekomstdenken in de klas om leerlingen te activeren om na te denken over de toekomst. We leggen een speelse en creatieve verbinding met het thema duurzaamheid. 

jongere met our future in haar hand geschreven

Belangstelling?

Ben je een VMBO-docent, heb je interesse om duurzaamheid (meer) in de klas te introduceren en spreekt toekomstdenken je aan als interessante vorm? 

Blijf op de hoogte en stuur een e-mail naar het VMBO-team

 

 

 

 

Didactiek van de Hoop

Lees meer over de achtergrond van Didactiek van de Hoop.

Op de website www.tinyurl.com/didactiekvandehoop staat meer informatie over klimaatstress en over principes van de Didactiek van de Hoop.

De Universiteit Utrecht heeft ons begin 2025 een SEED-funding toegekend om toekomstdenken in het VMBO te introduceren.

Meer weten over Didactiek van de Hoop voor VMBO ? Neem contact op!

Neem contact op