Leaphy Flitz

In dit lesprogramma bouwen en programmeren leerlingen hun eigen nieuwe klasgenoot. Samen met de Leaphy Flitz duiken de leerlingen in een nieuwe wereld waarin de volgende onderwerpen worden behandeld:

• Programmeren
  • Sensoren
  • Duurzaamheid
  • Recycling

De leerlingen leren door middel van opdrachten en oefeningen hoe ze hun omgeving kunnen verkennen samen met de onderwijsrobot Flitz. Spelenderwijs leren ze over het ontdekken van een nieuwe wereld, het verwelkomen van ‘een nieuwe klasgenoot’ en het combineren van talenten en verschillende achtergronden om tot iets nieuws te komen. Naast het werken met Flitz voeren de leerlingen interactieve opdrachten uit waarin ze als echte onderzoekers op pad gaan.

illsutratie Leaphy

Doelgroep

Dit lespakket is voor leerlingen van groep 6 t/m 8.

Uren

Het lespakket bestaat uit 2 lessen van 1 à 2 lessen per week.

Inzet school

De lessen worden gegeven door de eigen docent. Technotrend verzorgt alle benodigde materialen.

Als dit lespakket voor het eerst wordt gegeven, adviseren we om een of meer gastlessen bij te boeken.

_____________________________________________________________________________________

Nascholing

Voor dit lespakket is de docententraining ‘Techniek en duurzaamheid’ beschikbaar.

Belangstelling voor deze nascholing? Nog vragen? Neem contact op met het team van Primair Onderwijs via po@stichtingtechnotrend.nl.

Belangstelling?

Wil je dit lespakket ook aan jouw leerlingen aanbieden? Heb je nog vragen? Neem contact op met het team Primair Onderwijs via po@stichtingtechnotrend.nl.

Meer weten over Leaphy Flitz ? Neem contact op!