Week van de toekomst: Duurzaam Doen

Dit lespakket omvat een themaweek rondom de duurzaamheidstransitie. Deze week kan worden aangeboden binnen alle sectoren en biedt studenten praktische kennis over onder meer SDG's en circulaire economie. In de week leren ze deze kennis toe te passen op inspirerende praktijkcasussen.

De themaweek begint met gastcolleges en workshops over de thematiek, gevolgd door een bedrijfsbezoek gelieerd aan de casus. Deel twee van de week staat in het teken van het werken in groepen aan duurzame en circulaire oplossingen voor de casus, onderbouwd gepresenteerd aan een jury die bestaat uit iemand van het bedrijf, docent(en) en leden van het consortium. De week eindigt met een finaledag en feestelijke afsluiting waarbij de studenten hun bevindingen, proces en oplossingen presenteren. Eventueel worden er prijzen uitgereikt voor bijvoorbeeld originaliteit, beste idee en beste team.

schema circulaire economie

Doelgroep

Docenten en leerlingen van opleidingen in MBO, niveau 2, 3 en 4. De themaweek kan worden aangeboden in alle mbo-sectoren.

Lesuren

Project/themaweek, 5 dagen met een ochtend- en een middagprogramma, totaal 32-40 uur.

Inzet school

Docenten nemen deel aan een training vooraf, tijdsbesteding 1 dagdeel (3-4 uur).

Docenten geven (zelfstandig) onderdelen in de projectweek.

De school hoeft geen extra materialen aan te schaffen.

____________________________________________________________________________________

Nascholing

De docententraining bestaat uit drie onderdelen:

1. Overdracht van kennis en algemene concepten over duurzaamheid.
  2. Toepassen van deze kennis door het ontwikkelen van een duurzaamheidsles.
  3. Wereldcafé, vorm waarbij docenten hun ontwikkelde lessen kunnen bespreken en vergelijken.

Meer over de inhoud van de docententraining.

Interesse?

Wil je dit lespakket ook met jouw klas gaan uitvoeren? Nog vragen? Neem contact op met ons team Middelbaar BeroepsOnderwijs via mbo@stichtingtechnotrend.nl.

Meer weten over Week van de toekomst: Duurzaam Doen ? Neem contact op!