Zwerfafval (PO)

Zwerfafval is als rommel op straat niet alleen rommel, maar vormt ook een bedreiging voor de natuur en onze water- en voedselkwaliteit. Om kinderen bewust te maken van dit probleem biedt Stichting Technotrend voor leerlingen van basisscholen drie verschillende onderwijsprogramma's aan over zwerfafval.

Modulair maatwerk

Deze programma's worden gegeven aan groepen van 12 - 30 leerlingen. In overleg kunnen de programma's modulair aangeboden worden. Met dit maatwerk kunnen de programma's optimaal aansluiten bij de behoeften en leerdoelen van de school.

Dit zijn de drie programma's:

• Plastic Soep Helden: 2 keer 60-90 min voor groep 6, 7 of 8.
  • Troep onder de Loep: workshop van 90-120 min, 1 voor groep 1-4. 1 voor groep 4-6 en 1 voor groep 7 en 8.
  • Handen uit de mouwen: 90-120 min zelf zwerfafval verzamelen, voor groep 3-8, eventueel met extra begeleiding door ouders. Dit programma wordt uitgevoerd in samenwerking met de lokale gemeente, die de materialen voor opruimacties levert.

Voor alle groepen is er daarnaast een leuke kennisquiz: Petje op petje afval: 30-60 min, voor groep 1-8

Download de flyer en lees meer over de workshops.

plastic zwerfafval
Plastic Soep. Het zal je laatste avondmaal maar zijn....
Loesje

Belangstelling?

Wilt u met uw leerlingen meer leren over zwerfafval? Neem contact met ons op via het onderstaande formulier. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Meer weten over de Zwerfafval (PO) ? Neem contact op!