Groene Leeromgeving - maak jouw curriculum duurzaam

De Groene Leeromgeving is een lessenreeks gefocust op het verduurzamen van het curriculum. Iedere module bestaat uit een scala aan praktische opdrachten gevoed door lezingen gegeven door docenten van de opleiding. In overleg kunnen aanvullend geschikte professionals als gastsprekers worden gezocht voor deze lezingen. De reeks wordt afgesloten met een event waarin de leerlingen de opgedane kennis in de praktijk kunnen brengen. Dit doen ze in samenwerking met hun docent(en).

In het schooljaar 2023-2024 focussen we op de verduurzaming van het curriculum van de opleiding(en) fashion, mode en textiel. Een aanbod in zorg en welzijn is in voorbereiding. In overleg kunnen opleidingen in de bouw, het watermanagement, de hotelschool, of eventmanagement worden ontwikkeld.

kledingrek duurzame broeken

Doelgroep

Dis lespakket is ontwikkeld voor MBO-studenten van alle opleidingsniveaus in de leerjaren 1, 2 en/of 3.

Tijdsbesteding studenten

De lessenreeks beslaat vijf keer 90 minuten en eventueel een afsluitend event. Het pakket kan in overleg en naar wens van de school van één week tot anderhalve maand duren. Totaal: 450 minuten, afsluitend event 6 uur.

______________________________________________________________________________________

Nascholing

Stichting Technotrend heeft een uitgebreid nascholingsprogramma voor duurzame educatie. Kijk hier het aanbod.

Interesse?

Wil je dit lespakket ook met jouw klas gaan uitvoeren? Neem contact op met ons team Middelbaar BeroepsOnderwijs via mbo@stichtingtechnotrend.nl.

Meer weten over Groene Leeromgeving - maak jouw curriculum duurzaam ? Neem contact op!