Stichting Technotrend zoekt bestuursleden

Stichting Technotrend zoekt drie bestuursleden: een secretaris, een penningmeester en een bestuurslid.

Het bestuur heeft gemiddeld tweemaal per jaar overleg met de directie van de Stichting. Hierin wordt het zakelijk beleid, de financiering, het jaarplan, de begroting en jaarrekening en andere voorkomende zaken besproken. Het bestuur telt (statutair) een oneven aantal leden van minimaal 3 en maximaal 7 personen. Het betreft een onbezoldigde functie (slechts onkosten worden vergoed). Het stichtingsbestuur draagt de bestuurlijke eindverantwoordelijkheid, en heeft de voorbereiding en uitvoering van het creatieve en zakelijke beleid gedelegeerd aan de directie.

Het bestuur is zodanig samengesteld dat de leden onafhankelijk van elkaar, van deelbelangen, en van de directie, kunnen functioneren als goede bestuurders en als goede toezichthouders en adviseurs. Het bestuur geeft op verantwoorde wijze invulling aan haar taken, en hanteert daarbij relevante wet- en regelgeving. Er wordt in de samenstelling van het bestuur gestreefd naar een balans tussen geslacht, leeftijd, ervaring en (etnische) achtergrond. Tevens is het streven dat een meerderheid van de bestuursleden gevestigd is in Utrecht of omgeving.

Daarnaast is het uiteraard van belang dat elk bestuurslid voldoende tijd ter beschikking heeft om ook naast de reguliere vergaderingen de directie en organisatie met raad en daad bij te staan, en tevens in staat en bereid is het eigen netwerk in te zetten voor Stichting Technotrend.

Het bestuur hecht waarde aan een brede vertegenwoordiging van expertises. Per functie zijn algemene en specifieke vereisten opgesteld.

Bekijk de vacatures:

secretaris