ROC TOP Amsterdam: toffe challenges voor duurzame themaweek welkom

Wie heeft een toffe circulaire challenge voor studenten van ROC TOP in Amsterdam?

ROC TOP gaat duurzaam! Na de succesvolle themaweken over de Circulaire Economie in februari 2021 en de Sustainable Development Goals in november 2021 staat alweer de volgende themaweek over de circulaire economie voor de deur in de eerste week van februari 2022.

In deze duurzame themaweek gaat het er om de studenten te laten ervaren hoe gaaf het is om zelf bij te dragen aan die duurzame transitie. Op die manier is het niet alleen theoretisch, maar ook praktisch.

Hoe? Door studenten aan echte praktijkcasussen te laten werken. Waarin ze voelen dat ze daadwerkelijk iets kunnen betekenen. Waarin ze kunnen ervaren hoe dit in de toekomst hun vakgebied zal beïnvloeden. Bijzonder gaaf aan deze aanpak is dat studenten niet een lesje leren en opdreunen, maar juist uitgenodigd worden om met eigen creativiteit te komen. Ook dat is duurzaamheid!

Teamleden Geertjan Aleven en Juliette Kirkenier (Stichting Technotrend) zitten samen met Joris Petterson (E-waste Arcades) en Henk Tameling (NADO) in het projectteam dat deze inspirerende projectweek organiseert.

Laat studenten de duurzame challenge van jouw bedrijf oplossen!

Ruim 200 studenten van ROC TOP, verspreid over diverse opleidingen, gaan aan de slag met een casus van duurzame koplopers, of met een casus van een organisatie die nog meer aan het begin staat en naar meer duurzaamheid wil bewegen.

Wil je een vraag inbrengen? Alle reacties, liefst uit Amsterdam en omgeving, zijn welkom! We zijn in het bijzonder geïnteresseerd in casussen in sport en welzijn. Dus sportverenigingen, kinderdagverblijven, organisaties die met vluchtelingen werken, die bezig zijn met circulaire economie (in je gebouw, afvalmanagement, in materialen die je gebruikt) meld je aan!

Wij werken jouw vraag uit tot casus en de eigen docent coacht de studenten in het proces. Als bedrijf/organisatie ben je totaal ongeveer een halve dag aan kwijt (kort overleg casus in de aanloop, een Q&A sessie met de studenten en presentaties resultaten vrijdag).

Inspireer jij de groene generatie?

Meer weten en aanmelden? Stuur een mail naar projectcoördinator Geertjan Aleven.

logo ROC TOP