Roman Lenders

Projectcoördinator

Roman Lenders werkt sinds september 2021 bij Stichting Technotrend als projectcoördinator. Hier combineert hij met veel plezier zijn interesse voor duurzaamheid en onderwijs op een actieve manier. Volgens Roman kan je bij een duurzame transitie het onderwijs niet achter laten blijven. Scholen moeten juist in het middelpunt van de verandering staan, vindt hij. Duurzaamheid is niet slechts een extra vak, maar is als rode draad door het curriculum verweven. Leerlingen werken concreet aan duurzame oplossingen in hun omgeving, waardoor ze creativiteit en zelfvertrouwen ontwikkelen. Deze integrale aanpak bereidt leerlingen voor op de complexe vraagstukken van de toekomst. Waar duurzaamheid niet alleen iets is om over te leren, maar om te beleven.

Vrije tijd

Roman is in zijn vrije tijd ook met duurzaamheid bezig via zijn rol als themamanager onderwijs bij de Jonge Klimaatbeweging. Toch neemt hij ook wel eens gezonde afstand van het klimaatprobleem. Hij heeft een passie voor muziek en heeft zichzelf gitaar, piano en muziekproductie aangeleerd. De stijlen variëren van singer-songwriter liedjes over ‘het mooiste antwoord’ tot raps over lekker even niks doen. Daarnaast leest hij graag sciencefiction boeken waarbij hij helemaal in de wereld kan wegdromen.

Roman Lenders