Werkervaringsplek bij het Young Innovators programma

HBO of WO

Ben je op zoek naar een bijzondere samenwerking op het gebied van duurzaamheid en onderwijs? Dan hebben wij een leuk aanbod voor jou! Stichting Technotrend is op zoek naar enthousiaste personen die ervaring willen opdoen met coachen, communicatie en/of projectorganisatie voor het Young Innovators programma.

Belangstelling?

We zien graag zo snel mogelijk je CV en beknopte motivatie tegemoet. Mail deze naar Annemarie Voorsluys, Project Coördinator van het Young Innovators programma, Annemarie.voorsluys@stichtingtechnotrend.nl. Bij haar kun je ook terecht voor meer informatie.

Functie taken

Tijdens het organiseren van het Young Innovators programma zijn we op zoek naar een persoon die gepassioneerd is over duurzaamheid en de rol van educatie hierin. Als hulp in het team werk je mee om de events rond het Young Innovators programma voor te bereiden en uit te voeren. Als taken kun je denken aan:

• Het ontwikkelen van klimaatcasussen samen met organisaties met een duurzaamheidsvraag en de taken hierin samen met een projectmedewerker op te pakken.
  • Onderzoeksactiviteiten bij 2 verschillende onderzoeken: Interviews afnemen, surveys uitzetten, pilot lessen helpen uitvoeren.
  • Ondersteunen bij de projectorganisatie. Bijvoorbeeld: inplannen van Young Innovators lessen in het najaar.

Functie eisen

Wij zoeken in een collega iemand die

• Affiniteit heeft met duurzaamheid en educatie
  • Zelfstandig, sociaal vaardig en proactief is
  • Ervaring met projectorganisatie is een pré
  • Beschikbaar is voor drie dagen in de week van april t/m juni 2021
  • Woonachtig is in (omgeving van) Utrecht
  • Vloeiende beheersing van Nederlands en Engels heeft.

Overige info

Wij bieden

• Een uitdagende ervaring waarmee je een scala aan talenten kunt ontwikkelen en je meteen resultaat kan zien van je inzet.
  • Een werkplek in hartje Utrecht, 5 minuten fietsen van het station
  • Netwerkmogelijkheden in de Young Innovators steden
  • EIT Climate-KIC coaching methoden en netwerk
  • Een vergoeding à €300 per maand bij fulltime inzet, €60-€240 bij parttime inzet
  • Eventuele doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie of het netwerk
  • Een fijne plek in een jong en ambitieus team met een hart voor een duurzame wereld.

Wat is Young Innovators?

Young Innovators is een initiatief van het Europese innovatieprogramma EIT Climate-KIC in het kader van de actielijn Education for Sustainable Development. Stichting Technotrend is partner van EIT Climate-KIC en voert het Young Innovators programma uit in Nederland. Binnen dit programma gaan jongeren de centrale uitdaging van klimaatverandering aan en ontwikkelen kennis en vaardigheden op het gebied van klimaat, systemisch denken en innoveren. Bijzonder binnen dit programma is de koppeling van een professioneel duurzaamheidsnetwerk aan middelbaar onderwijs.

Het onderwijsprogramma heeft drie onderdelen die zich afspelen op scholen en externe locaties van september tot en met december 2021: School Innovators workshops voor 14-18-jarigen op scholen, Young Climathon evenementen en een Young Changemakers traject. Tijdens het programma brengen bedrijven, organisaties en gemeenten lokale klimaatcasussen in, die worden gebruikt voor analyse en onderzoek door de scholieren.

Bedrijven en scholen, maar ook gemeenten en andere organisaties krijgen de kans om zich met elkaar te verbinden tijdens dit programma door middel van een professioneel ecosysteem. Hierdoor worden interesses gestroomlijnd tussen de verschillende actoren, een connectie gemaakt tussen scholieren en duurzaamheid en een actiegerichte en experimentele leeromgeving gecreëerd.