gastdocent duurzaamheid, natuur en techniek (PO)

HBO of WO

We zoeken een enthousiaste en ondernemende gastdocent voor het uitvoeren van een lessenserie over duurzaamheid, natuur en techniek op basisscholen.

De Brede School in Utrecht Overvecht heeft als doelstelling dat kinderen van 0 tot 12 jaar talenten ontwikkelen om zo hun kansen op een mooie toekomst te vergroten. De aangesloten organisaties bieden programma’s aan op verschillende terreinen (sociaal-emotioneel, cognitief, fysiek en creatief) zowel binnen als buiten de scholen. Voor de kinderen in de bovenbouw wordt een programma ontwikkeld door Stichting Technotrend dat gaat over duurzaamheid, natuur en techniek.

Voor het geven van dit programma zoeken wij een ervaren gastdocent met affiniteit voor deze drie onderwerpen.

Interesse?

Neem dan snel contact op met directeur Patrick van der Hofstad, patrick.vanderhofstad@stichtingtechnotrend.nl

Functie taken

De gastdocent gaat de ontwikkelde lessenserie geven.

• De serie bestaat uit tien lessen die onder schooltijd worden gegeven.
  • De lesgroepen bestaan uit maximaal 12 leerlingen, of uit een hele klas waarbij de vaste docent van de klas meehelpt met het geven van de les.
  • De lessen van 60 minuten worden wekelijks gegeven en starten in september.
  • De lessen worden op drie verschillende scholen op dezelfde manier gegeven en waar mogelijk worden deze na elkaar op één dag ingepland. De keuze van de dag wordt in overleg vastgesteld.
  • Het gaat om 30 lessen in totaal: gemiddeld 3 lessen per week gedurende 10 weken. De ontwikkelaar van het programma gaat dezelfde lessen geven op drie andere scholen.

Ook voor het nieuw ontwikkelde Gasvrij Thuis programma zullen een aantal lessen worden gegeven. Het is mogelijk dat je hier ook voor wordt ingezet.

Functie eisen

Waar zijn we naar op zoek?

Voor de uitvoer van de lessen zoeken we een gemotiveerde kandidaat:
    • Die ervaring heeft in het primair onderwijs (pré)
    • Met kennis van en liefde voor duurzaamheid, techniek en natuur
    • Die goed kan organiseren, stressbestendig is en goed kan samenwerken
    • Die de gehele periode van begin september t/m december beschikbaar is (met uitzondering van de schoolvakanties) en mogelijk ook voor de periode februari t/m juni, wanneer opnieuw een dergelijke opdracht beschikbaar is (de opdracht voor onze stichting is zeker; bij goed resultaat mag je door).
    • Met een positieve en enthousiaste werkhouding
    • Een onderwijsbevoegdheid is een grote pré. Daarmee zijn er binnen onze stichting nog vele extra mogelijkheden die we graag met je onderzoeken.

Overige info

Wat bieden wij?

Voor het verzorgen van de lessen bieden wij:

• Een 0-uren contract met een uurtarief van €12 – 15 afhankelijk van ervaring.
  • Voor ZZP’ers: een vergoeding van € 60,- ex btw per gastles van één uur inclusief voorbereiding
  • Een fantastische ervaring waarbij je een positieve bijdrage levert aan de ontwikkeling van kinderen
  • De mogelijkheid om nieuwe contacten op te doen.