gastdocent duurzaamheid, natuur en techniek basisonderwijs

HBO of WO

De Brede School in Utrecht Overvecht heeft als doelstelling dat kinderen van 0 tot 12 jaar talenten ontwikkelen om zo hun kansen op een mooie toekomst te vergroten. De aangesloten organisaties bieden programma’s aan op verschillende terreinen (sociaal-emotioneel, cognitief, fysiek en creatief) zowel binnen als buiten de scholen. Voor de kinderen in de bovenbouw ontwikkelt Stichting Technotrend een programma dat gaat over duurzaamheid, natuur en techniek. Voor het geven van dit programma zoeken wij een ervaren gastdocent met affiniteit voor deze drie onderwerpen.

Interesse?

Neem dan snel contact op met directeur Patrick van der Hofstad, patrick.vanderhofstad@stichtingtechnotrend.nl

Functie taken

Het geven van de lessenserie. De lessenserie bestaat uit tien lessen die onder schooltijd worden gegeven. De lesgroepen bestaan uit maximaal 12 leerlingen, of uit een hele klas waarbij de vaste docent van de klas meehelpt met het geven van de les. De lessen van 60 minuten worden wekelijks gegeven en starten in de week van 10 februari. De lessen worden op drie verschillende scholen op dezelfde manier gegeven, en waar mogelijk worden deze na elkaar op één dag ingepland. De keuze van de dag wordt in overleg vastgesteld. Het gaat dus om 30 lessen in totaal.

De ontwikkelaar van het programma gaat dezelfde lessen geven op drie andere scholen.

Functie eisen

Waar zijn we naar op zoek?
Voor de uitvoer van de lessen zoeken we een gemotiveerde kandidaat:
- Die ervaring heeft in het primair onderwijs
- Met kennis van en liefde voor duurzaamheid, techniek en natuur
- Die goed kan organiseren, stressbestendig is en goed kan samenwerken
- Die de gehele periode van 10 februari t/m medio juni beschikbaar is (met uitzondering van de schoolvakanties)
- Met een positieve en enthousiaste werkhouding.

Overige info

Wat bieden wij?

Voor het verzorgen van de lessen bieden wij:
- Een vergoeding van € 60,- ex btw per gastles van één uur inclusief voorbereiding
- Een fantastische ervaring waarbij je een positieve bijdrage levert aan de ontwikkeling van kinderen
- De mogelijkheid om nieuwe contacten op te doen.