Stagiair projectcommunicatie Energy Challenges

Utrecht/Amersfoort
HBO, studerend

Ben je op zoek naar een werkervaringsplek rondom het onderwerp duurzame ontwikkeling en techniek én ben je communicatief sterk? Dan hebben wij een leuke functie voor je! Stichting Technotrend op zoek naar een stagiair die vanaf januari 2020 op basisscholen en middelbare scholen in Amersfoort en Lopik meehelpt bij de interne en externe communicatie van de Energy Challenges editie 2020 en die de Energizer teams begeleidt bij het campagnevoeren.

Energy Challenges is een project waar gedrag en techniek samenkomen en jongeren het verschil maken. Jongeren op basis- en voortgezet onderwijs worden uitgedaagd om op eigen wijze campagne te voeren voor energiebesparing en duurzaamheid op hun school in Energizer teams. Spelenderwijs ontdekken jongeren hun talent en maken ze kennis met de wondere wereld van duurzaamheid, energie en techniek.

Dienstverband

Stage, 1 of meer dagen per week

Vanaf januari, duur in overleg (project loopt t/m juni 2020)

Interesse?

Stuur een e-mail met je contactgegevens naar directeur Patrick van der Hofstad.

Functie taken

• je helpt mee bij de interne en externe communicatie van de Energy Challenges editie 2020
  • je begeleidt de Energizer-teams bij het campagnevoeren
  • op basisscholen en middelbare scholen in Amersfoort en Lopik.

Functie eisen

• Affiniteit met het thema duurzaamheid
    • HBO-Communicatie of een gerelateerde studie
    • Organisatorisch sterk
    • Beschikbaar bij voorkeur vanaf januari 2020, duur van de stage in overleg
    • Beschikbaar vanaf een dag per week tot fulltime
    • Woonachtig in (omgeving) Utrecht of Amersfoort
    • Vloeiende beheersing van Nederlands in woord en geschrift.

Overige info

Stichting Technotrend biedt:

• Een afwisselende, creatieve werkervaringsplek in een bevlogen team in hartje Utrecht (5 min. fietsen van Utrecht Centraal)
    • Uitdagende stage waarmee je een scala aan talenten kunt ontwikkelen en je meteen resultaat kunt zien van je inzet
    • Perspectief op werk na je stage (voorgaande stagiairs zijn actief geworden binnen de organisatie als ZZP'er of met een parttime functie) en netwerkmogelijkheden bij partnerorganisaties
    • Stagevergoeding van €300,- per maand op basis van een fulltime stage (€60 per dag per week op maandbasis).

Sofie Croonenberg, oud-stagiair:

‘Tijdens mijn tussenjaar bij Stichting Technotrend kreeg ik veel verantwoordelijkheid en ruimte. Ik hield me voornamelijk bezig met het organiseren van evenementen voor docenten en leerlingen. De combinatie van duurzaamheid en educatie vond ik erg interessant en ik heb hier veel over geleerd tijdens dit jaar. Het was een uitdagend en inspirerend jaar!’