Stagiair projectondersteuning Energy Challenges

Utrecht/Amersfoort
HBO of WO, studerend

Ben je op zoek naar een werkervaringsplek rondom het onderwerp duurzame ontwikkeling en techniek én ben je organisatorisch sterk? Dan hebben wij een leuke functie voor je! Vanaf januari is Stichting Technotrend op zoek naar een stagiair voor het ontwikkelen van Energy Challenges editie 2020 en het ondersteunen van de Energizer-teams op basisscholen en middelbare scholen in Amersfoort en Lopik.

Energy Challenges is een project waar gedrag en techniek samenkomen en jongeren het verschil maken. Jongeren op basis- en voortgezet onderwijs worden uitgedaagd om op eigen wijze campagne te voeren voor energiebesparing en duurzaamheid op hun school in Energizer teams. Spelenderwijs ontdekken jongeren hun talent en maken ze kennis met de wondere wereld van duurzaamheid, energie en techniek.

Interesse?

Stuur een e-mail met je contactgegevens naar directeur Patrick van der Hofstad.

Functie taken

• je helpt mee bij het ontwikkelen van Energy Challenges editie 2020
  • je ondersteunt de Energizer-teams op basisscholen en middelbare scholen in Amersfoort en Lopik.

Functie eisen

• Affiniteit met het thema duurzaamheid
    • HBO/WO student Duurzaamheidsstudies/Energie & Materialen of gerelateerd aan duurzaamheid / duurzame techniek
    • Inzicht energie-aspecten van gebouwen en duurzame maatregelen
    • Organisatorisch sterk
    • Beschikbaar bij voorkeur vanaf januari 2020, duur van de stage in overleg
    • Beschikbaar vanaf een dag per week tot fulltime
    • Woonachtig in (omgeving) Utrecht of Amersfoort
    • Vloeiende beheersing van Nederlands in woord en geschrift.

Overige info

Stichting Technotrend biedt:

• Een afwisselende, creatieve werkervaringsplek in een bevlogen team in hartje Utrecht (5 min. fietsen van Utrecht Centraal)
    • Uitdagende stage waarmee je een scala aan talenten kunt ontwikkelen en je meteen resultaat kan zien van je inzet
    • Perspectief op werk na je stage (voorgaande stagiairs zijn actief geworden binnen de organisatie als ZZP'er of met een parttime functie) en netwerkmogelijkheden bij partnerorganisaties
    • Stagevergoeding van €300,- per maand op basis van een fulltime stage (€60 per dag per week op maandbasis).

Sofie Croonenberg, oud-stagiair:

‘Tijdens mijn tussenjaar bij Stichting Technotrend kreeg ik veel verantwoordelijkheid en ruimte. Ik hield me voornamelijk bezig met het organiseren van evenementen voor docenten en leerlingen. De combinatie van duurzaamheid en educatie vond ik erg interessant en ik heb hier veel over geleerd tijdens dit jaar. Het was een uitdagend en inspirerend jaar!’