City 2040 game

Fotografeer en app: wie heeft het meeste oog voor een duurzame stad?

Tijdens deze educatieve game gaan scholieren naar buiten. Via een app spelen ze tegen elkaar door het uploaden van foto’s van duurzame initiatieven, plekken die duurzamer kunnen, en voorbeelden van greenwashing. Het is fijn om de game te spelen in een gebied met winkels en horeca. De game is ontwikkeld door de Universiteit Utrecht en de IJsfontein als Utrecht 2040 Game, maar sinds het schooljaar 2023-2024 onder begeleiding van Stichting Technotrend overal te spelen.

De game is goed te combineren met een workshop toekomstdenken, hierin worden met futuring technieken verschillende gewenste toekomstscenario’s uitgewerkt.

wadi in Enschede

De game is in 1 á 2 uur te spelen en omvat fotografie, design, technologie andere vaardigheden. De game past binnen vakken als (beeldende) kunst, fotografie, aardrijkskunde, duurzaamheid, burgerschap, exacte vakken en algemeen vormende vakken.

De game is geschikt voor middelbare beroepsopleidingen (MBO).

De game kan worden gespeeld in de eigen omgeving van de school.

Nascholing

Er is een korte voorbereidende training voor docenten beschikbaar.

Interesse?

Wil je dit lespakket ook jouw leerlingen aanbieden? Heb je nog vragen? Neem contact op met het team MBO via mbo@stichtingtechnotrend.nl.

Meer weten over City 2040 game ? Neem contact op!