GlobalGoals4kids: 2 scholen, 6 klassen in Utrecht

Stichting Technotrend wil met dit project de Circulaire Economie en Global Goals onder de aandacht brengen bij Utrechtse leerlingen en leerlingen in Sierra Leone. Onderdeel van het project is samenwerking tussen de Utrechtse scholen en scholen in Sierra Leone om van elkaar te leren over Global Goals en een circulaire economie.

De scholen zullen samenwerken met het project Plastic Won’t Reach the Beach van The Sierra Leone School Green Club (SLSGC) in Sierra Leone’s Western Rural Area. Dit project wordt door de Ocean Cleanup Foundation gesteund. Het project richt zich op het creëren van kansen voor circulaire ondernemers in Sierra Leone, die met hun producten plastic willen vervangen of plastic afval gaan recyclen door er nieuwe producten van te maken.

Gevraagd: Scholen en leerlingen

In het project is ruimte voor deelname van 1 of 2 Utrechtse middelbare scholen, maximaal 6 klassen en ca. 150-200 leerlingen uit klas 1 en 2.

Globale planning

Januari - maart 2021 Voorbereiding en ontwikkeling lesprogramma Circulair en Global Goals

April - juni 2021         Uitvoeren van de lessen in Utrecht en Sierra Leone

In het najaar volgt de productie van een projectfilm.

Lees meer over het project.

schoonmaakactie op het strand in Sierra Leone