Bedrijven gevraagd bij ontwikkeling Circular Skills (VMBO)

Voor het project Circular Skills voor het VMBO willen we graag samenwerken met circulaire bedrijven. Beroepsvaardigheden als sleutelen aan elektrische auto’s en het installeren van zonnepanelen, laadpalen, slimme meters en warmtepompen komen in het VMBO nog niet veelvuldig voor in het curriculum.

Op het vlak van circular skills is nog veel minder duidelijk over de toekomstige beroepen en de benodigde vaardigheden, zeker voor VMBO-leerlingen. Toch zullen deze vaardigheden in hun beroepstoekomst vrijwel zeker overheersend worden. Om dit relevante onderwerp in het VMBO te gaan inpassen, zal nog meer moeten worden geëxperimenteerd dan bij de opleiding voor beroepen in de energietransitie.

Stichting Technotrend wil bedrijven met kennis en ervaring van circulaire technieken nauw betrekken bij de ontwikkeling van de in de toekomst gewenste skills. Bedrijven die willen investeren in het wekken van belangstelling voor technische opleidingen en in de ontwikkeling van circular skills bij de medewerkers van de toekomst, kunnen via het project samenwerken met scholen en bijdragen aan relevante onderwijsinhouden.

Belangstelling?

Het project wordt uitgevoerd van april 2020 t/m april 2021. Meer informatie en/of aanmelding kan via het formulier onder deze pagina of met een e-mail naar

Patrick van der Hofstad, directeur Stichting Technotrend, patrick.vanderhofstad@stichtingtechnotrend.nl

modulair bouwen