Energiespeurtocht thuis

Hallo Detective!

Wat leuk dat je deze website hebt gevonden! Dan woon je in Amersfoort en dan heb je vast ergens over de energiespeurtocht gelezen. Dus je wilt graag energiedetective worden! Dat komt goed uit, want we hebben daarvoor leuke en leerzame lessen gemaakt. Je kunt ze thuis doen.

We vinden het fijn als je je bij ons aanmeldt. Doe dat op dit formulier . We sturen je dan binnen een paar dagen een mail met alle informatie die je nodig hebt. En natuurlijk een link om naar de eerste les te klikken en het antwoordvel dat je bij deze les gaat invullen. Daarop schrijf je al je ontdekkingen.

Wat ga je doen?

kleine detectiveWe hebben 6 lessen voor je gemaakt. Elke les heeft een ander thema. In de lessen leer je van alles over energie. Je ziet filmpjes en je krijgt opdrachten om in je eigen huis onderzoek te doen. En soms mogen je ouders meedoen! Met elke les ben je maximaal een uur bezig.

We sturen je ook een sterrenposter. Als je een antwoordvel helemaal hebt ingevuld en ingeleverd, mag je een ster van de sterrenposter inkleuren. Als je alle antwoordvellen hebt gemaakt, heb je dus alle sterren van de sterrenposter ingekleurd. Dan ben je best deskundig over energiebesparing, dus dan krijg je van ons een energiediploma.

Als voorproefje kun je deze quiz alvast uitproberen.

Ben je benieuwd hoe onze aarde eruit ziet en hoe het ermee gaat? Klik op dit plaatje :

startplaatje om de film Morgenland te starten

Dan zie je een presentatie waarin van alles over energie wordt uitgelegd. Je krijgt ook een video over energie te zien!

De spelregels

De energiespeurtocht bestaat uit 6 themalessen. Bij elk thema zit een antwoordvel. Als je het ingevulde antwoordvel van het 1e thema hebt ingeleverd, krijg je van ons de link naar de les over het 2e thema en het antwoordvel dat daarbij hoort. Zo kun je alle zes de lessen afmaken. Voor elk antwoordvel dat je invult, mag je een ster inkleuren op de sterrenposter. We vertrouwen er natuurlijk op dat je een ster pas inkleurt als je de opdracht hebt uitgevoerd en naar ons hebt gemaild!

De lessen zijn bedoeld voor leerlingen van groep 6, 7 en 8. Bij vragen en opdrachten die je moeilijk vindt, kun je misschien je ouders/verzorgers om hulp vragen. En je kunt ook chatten met de hoofddetective in de energiespeurtochtklas op onze Google Classroom! Hoe je daar komt, staat ook in onze e-mail.

Je kunt je alleen inschrijven via de link hierboven in de tekst. We hebben namelijk wat meer gegevens van je nodig als je aan de speurtocht mee wilt doen.

We zullen je mailadres alleen gebruiken om je de lessen toe te sturen en feedback te geven.

Veel succes!

Het team van Energy Challenges Utrecht