Natuurkids Groenland

Komt elke boom uit een klein zaadje? Met welke technieken verspreiden zaadjes zich? Waarom zijn bijen zo belangrijk voor ons? Welke beestjes ruimen het afval in de natuur op? In de workshopreeks Natuurkids Groenland maken kinderen van 6 tot 8 jaar op een creatieve manier kennis met de kringlopen in de natuur en de duurzame oplossingen die hieruit te leren zijn.

In deze 10 workshops voor de buitenschoolse opvang onderzoeken leerlingen de slimme oplossingen die de natuur biedt voor technische vraagstukken.

Thema: Global Goals, Techniek
Leeftijd: 6-8 jaar

ecosysteem

Tijdens deze reeks van 10 modulaire workshops worden onderwerpen zoals de waterkringloop, verspreiding van zaden, seizoenswisselingen en de voedselpiramide op een eenvoudige en creatieve manier uitgelegd. De kinderen nemen ook technische  principes zoals zwaartekracht en oppervlaktespanning onder de loep. Elke workshop bevat een technische activiteit waarin ieder kind een kunstwerkje maakt dat mee naar huis genomen kan worden. In de tiende en laatste workshop maken de kinderen een zelfgemaakt natuurpad.

Op praktische wijze ondervinden de leerlingen welke lessen de natuur te bieden heeft – niet alleen voor het behoud van de natuur, maar om inspiratie op te doen en slimme oplossingen te bedenken  voor hedendaagse technische problemen.

Deze workshopreeks is ontwikkeld door Wendy Grobben en Verena Willemse. De workshops  zijn geschikt voor buitenschoolse opvang (bso), brede scholen en voor binnenschoolse inzet. Ze draaien tot nu toe in de stad Utrecht. Stichting Technotrend heeft de ambitie om het programma ook in andere regio’s aan te bieden en zoekt lokale projectpartners om hierin samen te werken.

Meer weten over de Natuurkids Groenland ? Neem contact op!