12 november 2019: Young Climathon Zeist

logo Young Innovators en CKIC

Op 12 november 2019 organiseert Stichting Technotrend een Young Climathon op het Christelijk Lyceum in Zeist! 220 leerlingen van het CLZ gaan hier aan de slag met serieuze klimaatcasussen.

Deze Young Climathon is dé afsluiter van vier inspirerende School Innovator lessen op het Christelijk Lyceum in Zeist. Tijdens de Young Climathons zullen de scholieren in sneltreinvaart echte klimaatuitdagingen tackelen van bedrijven, organisaties en de gemeenten uit de omgeving. Tijdens verschillende rondes worden de casussen onderzocht en oplossingen ontworpen vanuit perspectief van systeeminnovatie.

Aan het eind van de dag zal de vakkundige jury de meest kansrijke ideeën selecteren. De hoofdprijs? De winnende teams krijgen de kans om gecoacht te worden tijdens de Young Greenhouse en hun ideeën te implementeren!

Locatie: Christelijk Lyceum Zeist, Lindenlaan 23, 3707 EP Zeist.

Het dagprogramma

11:00 inloop met koffie en thee
11:20 Opening
11:30 Ronde 1: Het Probleem
12:15 Ronde 2: De Context
13:00 Ronde 3: De Toekomst
14:45 Lunchpauze
14:15 Filmpjes en presentaties voorbereiden
14:45 Presenteren voor de jury
15:45 Uitslag jury

Belangstelling?

Belangstellenden en betrokken medewerkers van bedrijven en instellingen zijn hartelijk welkom! U kunt zich aanmelden met en e-mail naar annemarie.voorsluys@stichtingtechnotrend.nl en de namen van de personen met wie u wilt komen.

Wilt u meedoen als begeleider, expert of jurylid? Laat het weten! Ook hiervoor kunt u een e-mail sturen naar annemarie.voorsluys@stichtingtechnotrend.nl

Young Climathons zijn een onderdeel van het Young Innovators Project 2019.

promotiestand Young Climathon