Bezoek de toekomst van duurzame techniek (PO)

Stichting Technotrend en BAM Bouw en Techniek bieden aan scholen en leerlingen gastlessen en excursies naar actuele projecten van BAM Bouw en Techniek in de Regio Midden. Van ieder zijn er maximaal vijf te boeken dus wees er snel bij!

Van schoolbank naar beroep

Wat betekent de energietransitie voor de toekomst van leerlingen? Met het oog op hun keuze voor een vervolgopleiding is het voor leerlingen fijn om al vroeg kennis te maken met mogelijke beroepen of baansectoren. Zo ontdekken leerlingen welke rol ze zelf kunnen spelen in de energietransitie.

BAM en Stichting Technotrend zetten zich in voor techniekeducatie om de instroom van toekomstige werknemers te bevorderen. Meer aansluiting van onderwijs op de arbeidsmarkt is het doel. Scholen kunnen in het schooljaar 2019 - 2020 een gastles door werknemers van BAM en/of een excursie naar een actuele - nader te bepalen, maar altijd in de regio - projectlocatie van BAM boeken.

impressie BAM renovatie Hoog Catharijne

Gastlessen

Tijdens gastlessen op school vertellen werknemers van BAM - denk aan een monteur, timmerman of projectleider - over hun werk. Ze zetten leerlingen ook aan het werk met opdrachtjes uit de praktijk. Zo leren en ervaren leerlingen wat het werk inhoudt.

Excursie

Van Hoog Catharijne tot de Rabobank en het Nijntje Museum, overal in de regio is BAM actief. Een excursie naar dit soort locaties biedt een unieke kans voor leerlingen om in de praktijk kennis te maken met werkzaamheden in de technieksector en de innovaties die daarbij komen kijken.

De handen ineen

De maatschappij staat de komende decennia in het teken van een omschakeling naar een andere aard en vorm van energievoorziening. Overheid en bedrijfsleven zitten midden in de transitiefase. Het onderwijs zoekt aansluiting. Hier komen BAM en Technotrend in beeld.

BAM Bouw en Techniek Regio Midden en Stichting Technotrend (STT) slaan de handen ineen omwille van een gezamenlijke missie: het vergroten van de aansluiting van onderwijs op de arbeidsmarkt bij de energietransitie. Een groeiende vraag naar technische werknemers op de arbeidsmarkt biedt mooie kansen voor toekomstige werknemers, oftewel de leerlingen van nu!

Belangstelling?

Stichting Technotrend fungeert als contactpersoon. Er zijn maximaal vijf gastlessen en/of maximaal vijf excursies
te boeken. Wees er op tijd bij! Stichting Technotrend komt graag langs op uw school voor een vrijblijvend gesprek.

Contactpersoon: Patrick van der Hofstad. Stuur een mail naar Patrick.

Of gebruik het formulier hieronder!

Meer weten over de Bezoek de toekomst van duurzame techniek (PO) ? Neem contact op!