Shop KlimaatWijs

Het Programma Shop KlimaatWijs wil bijdragen aan de bewustmaking van winkeliers over energie en klimaat. Leerlingen van basisscholen gaan met de winkeliers en klanten in gesprek en bedenken samen met de winkeliers hoe zij hierover kunnen communiceren.

Leerlingen krijgen les van een gastdocent over energiebesparing en de koppeling met klimaat. Ze gaan oefenen met vragen stellen en horen meer over het maken van de vlog. De kinderen bezoeken winkeliers in de buurt van de school. In intensief begeleide tweetallen gaan zij in gesprek met winkelier en klant over energieverbruik. Zo leren zij wie de vakmensen zijn waarmee de winkelier te maken heeft voor verlichting, verwarming en koeling en welke zaken spelen bij verduurzaming van winkels. Aan het eind presenteren zij hun vlog aan de betrokkenen.

Hebt u belangstelling?

Vul het formulier hieronder in, of stuur een e-mail naar Patrick van der Hofstad via patrick.vanderhofstad@stichtingtechnotrend.nl.

kinderen voor winkel

Voordelen voor de school

• Kosteloos lesprogramma over klimaatbewustwording bij winkeliers en consumenten.
    • Uitvoeren van programma en begeleiding leerlingen ligt geheel bij de projectorganisatie, hiermee bent u volledig ontzorgd.
    • Geactiveerde leerlingen op een creatieve en probleemoplossende manier laten meedenken over energiezuinige oplossingen.
    • Leerlingen werken aan ondernemende, sociale, interview- en mediaskills door het maken van een vlog.
    • Levensecht en betekenisvol onderwijs door integratie in een breed leergebied.
    • Beroepsvoorlichting is onderdeel van het programma.

Wat kunt u verwachten?

Na een voorgesprek van ca 1 uur stellen scholen in gezamenlijk overleg 5x2 lesuren ter beschikking. Er worden ook afspraken gemaakt over het gebruik van beeldmateriaal voor publiciteitsdoeleinden (AVG).

Het Shop KlimaatWijs Programma wordt uitgevoerd door Stichting Technotrend, Climate Neutral Foundation en Ecomatters met ondersteuning van het Europese programma binnen het duurzame innovatieplatform Climate-KIC.

logo Climate Neutral Foundation logo Ecomatters

logo Climate-KIC

Meer weten over de Shop KlimaatWijs ? Neem contact op!