Shop KlimaatWijs - Utrecht

Leerlingen van zes basisschoolklassen, groep 6, 7 of 8, uit verschillende Utrechtse wijken gaan in dit project met winkeliers en klanten praten over energiebesparing in winkels. Samen met een gastdocent gaan de leerlingen op onderzoek uit. Ze kruipen in de rol van duurzame detectives en ontdekken hoe duurzaam de winkels in hun wijk zijn. De kinderen gaan natuurlijk ook op bezoek bij de winkeliers.
Het project wordt uitgevoerd van september – november 2019.

De volgende Utrechtse basisscholen doen mee:

• Da Costa School, Hoograven/Kanaleneiland
  • Openbare Basisschool Overvecht, Overvecht
  • Katholieke Basisschool De Spits, Lunetten
  • St. Dominicusschool, Oog in Al
  • Gertrudisschool, Rivierenwijk
  • O.b.s. De Klopvaart, Overvecht.

Belangstelling?

Stuur een e-mail naar Patrick van der Hofstad via patrick.vanderhofstad@stichtingtechnotrend.nl.

Voordelen voor de school

• Kosteloos lesprogramma over klimaatbewustwording bij winkeliers en consumenten.
    • Uitvoeren van programma en begeleiding leerlingen ligt geheel bij de projectorganisatie, hiermee bent u volledig ontzorgd.
    • Geactiveerde leerlingen op een creatieve en probleemoplossende manier laten meedenken over energiezuinige oplossingen.
    • Leerlingen werken aan ondernemende, sociale, interview- en mediaskills door het maken van een vlog.
    • Levensecht en betekenisvol onderwijs door integratie in een breed leergebied.
    • Beroepsvoorlichting is onderdeel van het programma.

Het Programma Shop KlimaatWijs wordt uitgevoerd door Stichting Technotrend, Climate Neutral Foundation en Ecomatters met ondersteuning van het Europese programma binnen het duurzame innovatieplatform Climate-KIC.

logo Climate Neutral Foundation logo Ecomatters

logo Climate-KIC