Sterk Techniekonderwijs Amersfoort e.o. ondertekent haar plannen 2020-2023

Dankzij de goede samenwerking tussen onderwijs en technisch bedrijfsleven heeft regio Amersfoort e.o. prachtige plannen voor Sterk Techniekonderwijs vorm gegeven. Stichting Technotrend was een van de ondertekenaars van de plannen.

De 5 techniekscholen (Van Lodenstein College, Corlaer College, Het Element, Vakcollege Maarsbergen en Beukenrode onderwijs) in de regio nemen samen met MBO en het bedrijfsleven het initiatief om technisch onderwijs verder te ontwikkelen en af te stemmen op de regionale arbeidsmarkt. Hiervoor is in de regio Amersfoort de komende 4 jaren € 10 miljoen beschikbaar.

Op woensdag 27 maart 2019 zijn de plannen in aanwezigheid van regionaal onderwijs en bedrijfsleven feestelijk ondertekend op locatie van het Van Lodenstein College in Hoevelaken.

De ondertekening is een feestelijke afsluiting van de gezamenlijke planvorming van afgelopen maanden en het vervolg van goed opgeleide technische vakmensen in de regio.

Bron: Nieuwsbericht op Technet Eemland